Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

SweetFlower ApS
Litauen Allé 13, 2033
2630 Taastrup
TLF: +45 42 36 93 55
CVR: 40022287

Bestilling

Bestilling af varer sker via hjemmesiden sweetflower.dk. For at bestille en vare, lægges denne i ”kurven”, hvorefter det er muligt at fortsætte til ”kassen”. Herfra kan fakturerings, leveringsadresse, leveringsdato og tid angives samt betalingsmetode vælges, inden der fortsættes til den endelige bestilling. Når du trykker på “Afgiv ordre” vil du blive viderestillet til en sikker betalingsvindue, hvor du skal taste dine kortoplysninger. Derefter vil du blive viderestillet til sweetflower.dk og få fremvist din endelige ordre. Kort tid efter vil du modtage  en ordre bekræftelse af bestillingen på din e-mail. Det er vigtigt, at du gennemgår bekræftelsen og informerer SweetFlower, såfremt ordrebekræftelsen ikke stemmer overens med den afgivne bestilling. Du er ansvarlig for, at de kundeoplysninger du indtaster som led i et køb er korrekte.

Det anbefales, at bestillinger foretages i god tid før den ønskede leveringsdato. Kunden har mulighed for at få leveret sin ordre i tidsrummet 08.00-16.00 mandag til lørdag.

Betaling

SweetFlower ApS modtager online betalinger med følgende kort:

Dankort
Visa/Dankort
Visa
Visa Electron
Mastercard
Maestro
Mobilepay Online

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller afhentes.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms i danske kroner (DKK).

SweetFlower ApS benytter en sikker betalingsserver (QuickPay), der krypterer dine kort oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

SweetFlower ApS’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol for at beskytte dine data.

Levering

Den forventede leveringstid for din ordre er 1 hverdag.

Du har mulighed for at få leveret din ordre i tidsrummet 8.00-16.00 mandag til lørdag. Vi holder lukket alle søndage og helligdage.

Levering af varer fra SweetFlower anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Hvis modtageren ikke er hjemme på leveringstidspunktet forbeholder SweetFlower sig retten til at stille ordren foran døren.

Hvis du ikke har modtaget dine varer inden for de angivne tidsintervaller, bedes du straks kontakte vores kundeservice.

Dag-til-dag levering

Hvis du bestiller inden kl. 23.59 leverer vi dine varer dagen efter.

Fortrydelsesret

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Der er ingen fortrydelsesret på afskårne blomster og buketter, da der er tale om specielle håndlavede produkter, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, jf. Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 1 jf. § 7, stk. 2, nr. 1.

Der er ligeledes ikke fortrydelsesret for vores gavekurve og spiselige frugtbuketter, da der er tale om fødevarer, drikkevarer og andre varer til løbende forbrug.

Læs mere på forbrugerombudsmandens hjemmeside.

Dog tilbyder vi, at du kan fortryde din bestilling senest kl. 16.00 to dage før leveringsdato ved at kontakte vores kundeservice på info@sweetflower.dk eller 53 54 15 29.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Reklamation af blomster og buketter

Ved reklamation af blomster og buketter gøres der opmærksom på, at der er tale om varer med en naturlig holdbarhed, der er kortere end 24 måneder, og derfor er reklamationsretten begrænset til varens naturlige levetid. Det er altid en god ide at klage så hurtigt som muligt ved eksempelvis afskårne blomster, da det ellers kan være svært at vurdere, om der foreligger en mangel ved varen eller ej. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du kan enten få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Kunden skal aflevere produktet til SweetFlower ved ombytning. I andre tilfælde bortskaffes produktet af kunden.

Reklamation af gavekurve og andre varer

Ved reklamation af gavekurve, emballeret chokolade, te og kage og diverse varer skal reklamationen ske senest 14 dage efter modtagelse af varen. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du kan enten få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Ved berettiget reklamation skal produktet altid returneres til:

SweetFlower ApS
Litauen Allé 13, 2033
2630 Taastrup
TLF: +45 42 36 93 55

Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med SweetFlower ApS, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Vores databeskyttelsespolitik kan i sin fulde længde tilgås ved at klikke på følgende link privatlivspolitik

Klagemuligheder

Klager over produkter kan sendes til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Ved klage skal vores email adresse angives: info@sweetflower.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.